tiistai 19. heinäkuuta 2016

Simply unbearable

Todistaakseni itselleni että olen kuin olenkin kuluneen vuoden aikana edennyt ja kasvanut vaikkei siltä tunnu - sekä keventääkseni itsesyytösteni painoa edes hiukan - olen ottanut asiakseni lukea läpi päiväkirjamerkintäni viime vuoden kesältä tähän päivään. Parhaillaan kahlaan lokakuuta. 

Lokakuussa parisuhteeni oli tuore ja toisaalta vaakalaudalla, koska aprikoimme, mahtuisiko kauan kaipaamani Vauva elämäämme (minun elämääni kyllä, mutta entä minun ja Rakastetun yhteiseen). Voisiko kyseeseen tulla yhteinen poikanen; entä mahtuisiko poikanen joka olisi vain minun? Odotimme kai valaistumisen iskevän salamana taivaalta? Kun katson taaksepäin, näen tiheää syyspimeää jossa jaksoin kuitenkin vaalia ilonliekkiä, uskoa kohtaloon joka johdattaisi meidät kolme maaliin parhain päin. 

Lokakuun puolivälissä kirjoitin:
"Luulen että eniten pelkään tätä: Päätän odottaa ja antaa Rakastetulle/meille aikaa, annan liikaa, katkeroidun, tulen onnettomaksi, eikä se palkitse; odotuksen päässä ei ole mitään hyvää." 

Tänään minusta tuntuu, että juuri tuo suurin pelkoni on käynyt toteen. Olen tyystin lohduton, minusta tuntuu samalta kuin silloin kun olin masentunut. 

Aion hakeutua keskusteluavun piiriin.

Jatkan päiväkirjojen lukemista saadakseni tietää, mitä ihmettä oikein tein noita lokakuun päiviä seuranneet yhdeksän kuukautta. Mikä täytti arkeni. Minne kadotin kartan ja kompassin, mistä iloitsin, miten kestin odottaa. Miten kestäisin odottaa nyt vielä.

2 kommenttia:

  1. Saim tänää luettua kaikki blogisi tekstit. Kun kuulin projektistsdi tuossa taannoin olin iloinen. Juhlin janssani. Jollain tasolla myös myötäelin näissä teksteissä henkisellä tasolla. Kirjoitustapasi tempaa mukaan ja riepottelee ihanasti. Lukiessa saa omia ajatuksiaankin liikkeelle.

    Itse ole koskaan ajatellut etrö hankkisisin omia lapsia. Mutta olen aina, salaa, pitänyt muiden lapsista ja heidän seurastaan. Olen haaveillut olevani se kiva tyyppi, jonka luona voi käydä kylässä ja joka leipoo pikkuleipiä, joka opettaa kepposia kotiin vietäväksi ja sanoo "olet ok, kaikki on ok".

    Kiitos ettö sain lukea. Kiitos että olet!

    -Herra H?-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 Kiitos näkemisestä, lukemisesta, vastaanottamisesta ja kommentista. Tulen sitten Pennun kanssa sun luokse syömään pikkuleipiä!

      Poista